Başarılı insanların uyumadan önce yaptığı 9 şey

Uyumadan önce yaptığınız son aktiviteler genellikle bir sonraki günün ruh halini ve enerjisini belirler. Özellikle bu uykunuzu da etkiliyorsa o zaman ertesi güne etkisi daha büyük olur. İşte bu yüzden uyku zamanı ritüelleri birçok başarılı insan için vazgeçilmezdir. Peki, bu insanlar yatmadan önce ne yapıyorlar?

1. Okuyorlar

Yatmadan önce kitap okumak birçok başarılı insanın aksatmadan yaptığı bir alışkanlık. Zaten birçok kişinin listenin ilk sırasına bunu eklediğini biliyoruz.

Yazar ve konuşmacı Michael Kerr, yıllar içinde başarılı insanlarla bir arada geçirdiği süreçlerde onların bunu günlük takvimlerinin tartışılmaz bir parçası haline getirdiğini söylüyor.

Üstelik okumanız gereken şeyin ille de iş, okul veya motive edici içerikleri olması gerekmiyor. Birçok başarılı insan yeni bir şeyler öğrenebileceği her kaynağı tarıyor ve bunun yaratıcılık anlamında yararlı olduğunu söylüyorlar.

2. Yapılacaklar Listesi Oluşturuyorlar

“Başarılı insanlar için iyi bir gece uykusu öncesi kafayı boşaltmak çok kritik.” diyor Kerr. Bu yüzden başarılı insanlar gün içinde ilgilenemedikleri ve ertesi gün halletmeleri gereken şeyleri bir liste haline getirirler. Böylece bu konu kafalarını gece boyu meşgul etmez.

3. Aileleri İle Vakit Geçirirler

Yazar ve Psikolog Dr. Michael Woodward’a göre partneriniz, çocuklarınız ve hatta evcil hayvanınız ile vakit geçirmek kritik önem taşıyor.

Bir diğer yazar Laura Vanderkam ise bu konu hakkında konuşurken birçok çiftin aynı anda yatağa gidemediğini, fakat bunu başarırlarsa daha iyi bir bağlantı kurarak günlerini değerlendirebileceklerini söylüyor.

4. Şükran listesi tutuyorlar

Kerr, birçok başarılı insanın yatmadan önce biraz yazı yazmak için zaman ayırdığını söylüyor. Ayrıca ekstra motivasyon için o gün içinde şükran duyduğu üç maddeyi listelemek de yardımcı oluyor. Bir şükran günlüğü tutmak aynı zamanda bu insanlara hayatlarında kaydettikleri ilerlemeleri hatırlatıyor ve bu da özellikle zorlu dönemlerden geçerken motive olmanın anahtarı oluyor.

5. Meditasyon Yapıyorlar

6. Uykularını Planlıyorlar

Çok meşgul insanların uyku eksikliği sorunu yaşaması hakkında çok fazla şey yazıldı. Özellikle iş bağımlıları ve girişimciler için oldukça zorlayıcı bir etkene dönüşen bu durumun önüne geçmek isteyenler uyku sürelerini planlıyor.

Bunu yapmanın en iyi yollarından biri ne zaman uyanacağınızı planlamak, uyumanız gereken saatleri geriye doğru saymak ve ulaştığınız nokta için bir “yatma zamanı” alarmı kurmak. Yapabileceğiniz en kötü şey geç saate kadar uyanık kalıp sabah da alarmı ertelemek olur. Neden sabah kendinizle sadece 5-10 dakikalık ekstra uykular için kavga edesiniz ki?

7. İşle Olan Bağlantılarını Kesiyorlar

Başarılı insanlar uyumadan önce birçok şey yapıyorlar, fakat bunların hiçbiri “iş” değil. Takıntılı olarak sürekli e-postalarını kontrol etmiyorlar veya iş ile alakalı bir konuyu düşünüp durmuyorlar.

Yatmadan önce yapabileceğiniz en kötü şey işkolik patronunuzdan gelen e-postayı uykuya dalana kadar düşünmek. Bu yüzden okuduğunuz son e-posta ve yatağa gittiğiniz zaman arasında mutlaka bir zaman aralığı olsun.

8. Yatağa Olumlu Düşünceler İle Girerler

Yatağa girdikten sonra gün içinde “bu konuyu daha iyi halledebilirdim” şeklinde düşüncelere kapılmak çok kolay. Bu yüzden başarılı insanlar yatağa girmeden önce kötümser düşünceleri bir kenara iterek gün içerisinde olan iyi şeylere odaklanmayı başarırlar. Aksi halde durumun kendileri için daha fazla stres yaratacağını bilirler.

9. Ertesi Günün Başarılarını Düşünürler

Birçok başarılı insan yatağa girmeden birkaç dakika önce üzerinde çalıştıkları projeler için pozitif çıkarımlar yaparlar. Yazar Lynn Taylor, bu konunun bazı kişiler için bir egzersiz ya da görev olmadığını, pozitif düşünme ve sorun çözme yeteneklerine sahip olanların bu konuda sorun yaşamadığını söylüyor.

Favorilerinize başarıyla eklendi.

Tamam